Promocja stron w Internecie nie należy do łatwych zadań. Szczególnie wtedy, gdy dana branża charakteryzuje się bardzo wysoką konkurencyjnością. W takich przypadkach ważne jest dbanie o to, aby działania mające na celu pozycjonowanie stron www przebiegały w sposób jak najbardziej optymalny i zróżnicowany.
Do podstawowych procesów i działań pozycjonerskich trzeba zaliczyć między innymi preclowanie (polegające na dodawaniu tekstów preclowych na specjalne blogi), katalogowanie (dodawanie opisów strony do profesjonalnych katalogów-baz), tworzenie stron zapleczowych (wspomagających całe SEO) oraz inne, indywidualne działania. Wszystkie te kroki mają na celu jedno: pozyskanie dodatkowych linków kierujących do pozycjonowanej strony, a co za tym idzie, zwiększenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oczywiście to, które działania SEO zostaną podjęte w przypadku konkretnej witryny, zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest konkurencyjność wybranych słów kluczowych, innym pozycja stron konkurencyjnych, jeszcze innym „świeżość” domeny, stopień optymalizacji witryny czy też jej zawartość (inaczej pozycjonuje się strony-wizytówki, inaczej blogi, a jeszcze inaczej sklepy).