Reklamy produktów ekskluzywnych, z wyłączeniem reklam samochodów (odrębna kategoria wymagająca osobnej segmentacji) zdecydowanie najczęściej pojawiają się w „drogich” (względne) czasopismach kobiecych, niż jakichkolwiek innych, w tym publicystycznych. Najczęściej reklamowanymi produktami tej kategorii są : perfumy znanych, drogich marek (GUCCI-Envy, GABRIELA SABATINI-Devotion, GUERLAIN-Mahora, Shalimar), kosmetyki(Guerlain–L’OR de Guerlain, Meteorites), zegarki(Chopard, Anne Klein), markowe pióra (Parker), a także ostatnio biżuteria (Kruk).Analizując zasady tworzenia reklamy w oparciu o techniki kreatywne łatwo zauważyć, że większość reklamówek jest tworzona zgodnie z ich zasadami, chociaż nie wykorzystując wszystkich elementów, czasami nieodzownych w przypadku reklamówek innych produktów. I tak, na przykład kluczową cechą wyróżniającą te reklamówki od innych jest brak nagłówka, w tym przypadku efekt przyciągania uwagi osiąga się przez jak największą ilustracje – prawie 100% reklamówki oraz nazwę marki, która dzięki swojej pozycji na rynku i wysokim prestiżu mówi sama za siebie.
Reklama zatem nie opiera się na tekście, bo go nie ma, a jeżeli już jest to są to adresy dystrybutorów, sieci renomowanych sklepów, natomiast logo z nazwą marki jest umieszczane na dole w prawym rogu lub na środkuPodstawą tej reklamy jest estetyczna, ładna ilustracja z równie ładną modelką lub sam produkt w centralnym punkcie reklamówki.
Prezenter musi być osobą atrakcyjną, mogącą stanowić ideał dla odbiorcy, a jednocześnie trochę ekstrawagancką, tajemniczą, pewną siebie, o oryginalnej fryzurze i nietypowym spojrzeniu, oderwaną od codzienności. Często cała reklamówka…
Home» OCENA REKLAMÓWEK PRASOWYCH – PRODUKTY EKSKLUZYWNE