Posiadanie prawa jazdy nie jest w
nowoczesnych czasach niczym
fantastycznym.
Ulice miast i miasteczek są najlepszym dowodem na to, że z roku na rok
przybywa użytkowników samochodów osobowych. Jesteśmy uzależnieni od ruchu
kołowego nie tylko w prywatnej dziedzinie życia.
Prowadzenie jakiejkolwiek aktywności wiąże się z koniecznością
organizowania transportu na większą lub mniejszą skalę. To
olśniewająca
okazja dla przedsiębiorczych osób, które znają się na mechanice, mają zdolności
logistyczne i nie boją się ryzyka. Otworzenie firmy przewozowej jest
obecnie
nadzwyczaj
dochodowym interesem.
Można zadowolić się posiadaniem niewielkich samochodów dostawczych, realizujących
zamówienia w obrębie jednego miasta czy województwa. Większe pod względem
ekonomicznym ryzyko jest połączone z postawieniem na flotę
dużych tirów, obsługujących
terytorium całej Polski i transport zagraniczny.
Uczciwość, niezawodność
oraz wysoka jakość usług pozwolą błyskawicznie
uzyskać kontrahentów i
zyskać wysoką pozycję w branży. Zamieszanie
powiązane z budowaniem autostrad oraz
opłatami za przewóz nimi, pogarszający się stan autostrad
i coraz to pokaźniejsza ilość wypadków drogowych
wywołują, że tiry i ciężarówki znalazły się w samym
centrum zainteresowania społeczeństwa. Nikomu
nie trzeba prezentować tych
dużych, donośnych
maszyn, jakie przyciągają szczególną uwagę
wszystkich przechodniów oraz innych użytkowników dróg. Każda przesyłki kurierskie musi posiadać
swoją flotę. Samochody ciężarowe mają wiele wad. Produkują
masę zanieczyszczeń, absorbują tony paliwa, są
nadzwyczaj głośne, a ich
ranga powoduje, że powierzchnie dróg nie
wytrzymują oraz pękają, kreując zagrożenie dla innych
kierowców oraz powodując dalszą mineralizację jezdni.
Mimo tych przywar ciężarówki są niezastąpionym
środkiem transportu, używanym przez
większość przedsiębiorstw zaprzątających
się spedycją. Mają
niezmiernie
rozległą
ładowność, mogą w następstwie tego zabrać za jednym podejściem
gigantyczną partię
towaru. Okazałe baki wywołują, że po jednym
zatankowaniu mogą przejechać dużo kilometrów. Są także
tańsze w eksploatacji niż samoloty i wygodniejsze w użyciu
niż statki. Logistycznie rzecz biorąc transport jest jedną z najtrudniejszych do
zarządzania gałęzi gospodarki. Transport samochodowy, kolejowy powietrzny i do tego
wszystkiego jeszcze łączność to
ściśle mówiąc
sporo. Nie zdumiewa, w następstwie tego fakt, że niektórzy sobie rady nie dają.
Mimo to wypada przyznać, że
nasze państwo w tym względzie jest nader nieporadne. Wypada
jakiejś rewolucji, by wszystko w końcu było na swoim miejscu.
Należy planu, który wspomoże wszystko ustawić do
pionu. Może w końcu pojmiemy, że, za jakość i pewność się
płaci. I w tym wypadku nie może być mowy o oszczędnościach. Jeżeli
chcemy mieć dobry transport
na każdym szczeblu musimy zainwestować. Jakim sposobem
wiadomo dobre, przemyślane inwestycje
stale się zwracają. Nie róbmy alias remontów dróg, nie
udawajmy, że na kolei jest
odpowiedniej
jedynie, dlatego że nie ma opóźnień oraz nie mówmy, że
lotniskom nie wolno nic zarzucić. Bo bez zauważenia kłopotu
nie będziemy w stanie nic zrobić. W pierwszej kolejności trzeba
rozpoznać komplikacje a dopiero następnie starać się je usuwać. Nie można iść na
skróty oraz patrzeć tylko na to, co widać gołym okiem.